Proje No. 12 - Çevrim-içi oynanabilecek interaktif gizemli bir bilmece oyunu geliştirmek (25.05.2020)
Görev Tanımı:
Birkaç metin, görsel, mantık, matematik vb. öğe içeren, birbirini takip eden ekranlardan oluşan, her ekrandaki gizem çözüldüğünde bir sonraki ekrana geçilmesini sağlayan ve en sonunda da sürpriz, keyifli bir sona ulaştıran interakift bir gizmeli bilmece oyunu geliştirmek.
Kabul Kriterleri:
- Oyun geliştirme için Scratch kullanılmalıdır ve oyun çevrim-içi olarak yayınlanmalıdır.
- Oyun en az 5 ekrandan oluşmalıdır. (Karşılama ve sonuç ekranı dahil.)
- Oyunun kurgusu ve oyun tasarımı tamamen öğrenciye ait olmalıdır. Programlama için destek alabilir.
- Oyun geliştirme süreci, oyunun linki ve görseli blog olarak yayınlanmalıdır.
- Proje en fazla 1 ay sürmelidir.
Proje No. 11 - Oyun kartlarıyla yapılabilecek bir ilüzyon numarası öğrenmek ve sergilemek (25.05.2020)
Görev Tanımı:
Oyun kartlarıyla gerçekletirilebliecek bir ilüzyon numarasını öğrenmek ve hatasız bir şekilde uygulayabilmke.
Kabul Kriterleri:
- İlüzyon gösterisinde oyun kartları kullanılmalıdır.
- Gösteride hata yapılmamalı, başarıyla gerçekleştirilmelidir.
- Gösterinin videosu çekilerek internet ortamından paylaşılmalıdır.
- Gösterinin video linki, çalışma ve hazırlık sürecini de anlatan bir metinle blogdan yayınlanmalıdır.
- Proje 1 aydan uzun sürmemelidir.
Proje No. 10 - 3 boyutlu yazıcıyla bir nesne oluşturmak (25.05.2020)
Görev Tanımı:
3 boyutlu yazıcıyla herhangi bir nesne oluşturmak.
Kabul Kriterleri:
- Nesne, internetten ya da herhangi bir kaynaktan hazır bulunabilecek bir şey olmamalıdır.
- Nesne herhangi bir şey olabilir.
- Nesnenin tasarımı için ücretsiz tasarım yazılımlarından biri kullanılmalıdır.
- Nesnenin basımı için ebeveyn desteği alınabilir.
- Proje en fazla 1 ay içinde tamamlanmalıdır.
- Proje çalışmaları ve sonuçları blogdan yayımlanmalıdır.
Proje No. 9 - Kendi içeceğini tasarlamak (25.05.2020)
Görev Tanımı:
Kendine özgün bir içecek tarifi oluşturmak
Kabul Kriterleri:
- Ailece yapılan ya da herkesçe bilinen bir tarif bire-bir uygulanamaz
- En az 2 bileşenden oluşmalıdır
- Özgünlük malzemelerle sağlanabileceği gibi hazırlık ve sunumda da gerçekleşebilir.
- En fazla 2 hafta içinde tamamlanmalı
- Blogdan yayınlanmalı.
- Aile tarafından kabul edilebilir seviyede başarılı bulunmalı
Proje No. 8 - Kendine ait bir yemek tarifi oluşturmak (25.05.2020)
Görev Tanımı:
Kendine özgün bir yemek tarifi oluşturmak
Kabul Kriterleri:
- Ailece yapılan ya da herkesçe bilinen bir tarif bire-bir uygulanamaz
- Salata, cacık, tatlı olamaz.
- En az 4 bileşenden oluşmalı (tuz, yağ, baharat, vb. malzemeler dahil.)
- Özgünlük malzemelerle sağlanabileceği gibi hazırlık, pişirme ve sunumda da gerçekleşebilir.
- En fazla 2 hafta içinde tamamlanmalı
- Blogdan yayınlanmalı.
- Aile tarafından kabul edilebilir seviyede başarılı bulunmalı
Proje No. 7 - Bir anket yapıp yayınlamak (25.05.2020)
Görev Tanımı:
Herhangi bir konuda anket yapmak.
Kabul Kriterleri:
- Anketin amaçlarının/hedeflerinin belirlenmis
- En az 10 soruluk hazırlanması
- Soruların en az 20 kişiye sorulmuş olması
- Sonuçların grafiklerle gösterilmesi
- Sonuçla ilgili tespit ve bulguların ortaya koyulması
- Bir rapor olarak yayınlanması.
- 1 ay içinde tamamlanmalı.
Proje No. 6 - Bir çizgi film karakteri oluşturmak (25.05.2020)
Görev Tanımı:
Özgün bir çizgi film karakteri oluşturmak.
Kabul Kriterleri:
- Farklı açılardan, karakterin genel hatlarını ifade edecek çizimlerin yapılmış olması.
- Karakteri anlatan bir açıklama yazısının olması. (Nedir? Kimdir? Hikayesi nedir? Genel özellikleri, onu o yapan şeyler nelerdir?)
- Blogda yayınlanması
- En fazla 1 ay içinde oluşturulmalı
Proje No. 5 - Bir kitapçık oluşturmak ve yayınlamak (25.05.2020)
Görev Tanımı:
Kendi içinde bütünlüğe sahip en az 2500 kelimeden oluşan bir kitapçık oluşturmak.
Kabul Kriterleri:
- En az 2500 en fazla 500 kelimeden oluşmalıdır
- Bir kapak sayfası olmalıdır
- Eğer belirli kaynaklardan faydalanıldıysa, kaynaklar sayfası olmalıdır
- Bir önsöz olmalıdır
- İçindekiler sayfası olmalıdır
- Sayfa numaraları olmalıdır
- Seviyelendirilmiş bir başlık sistemi olmalıdır
- Dilbilgisi ve noktalama kurallarına uygun olmalıdır
- Herkes tarafından ulaşılabilir bir platformda yayınlanması
- En fazla 1 ay içinde tamamlanmalı
Proje No. 4 - Yeni bir kutu oyunu tasarlamak (25.05.2020)
Görev Tanımı:
4 kişi tarafından oynanabilecek bir kutu oyunu tasarlamak.
Kabul Kriterleri:
- Oyun en az 2 kişiyle oynanabilmeli.
- Oyunda bir şans faktörü olmalı. (Zar, kart çekme, vb.)
- Oyunun kazanma/başarma hedefi açık ve net olarak tanımlanmalı.
- Oyunda ödül ve ceza mekanizmaları olmalı.
- Oyunun herkes tarafından kullanılmasını sağlayacak şekilde yayınlanması, paylaşılması
- En fazla 1 ay içinde tamamlanmalı
Proje No. 3 - Youtube Kanalı Açmak (25.05.2020)
Görev Tanımı:
Youtube.com da bir kanal açılarak İngilizce video yayınlanacak.
Kabul Kriterleri:
- Her hafta en az bir video yayınlanacak.
- Her video en az 5 dakikalık olacak.
- Videolar İngilizce olarak yayınlanacak.
- Proje en az 40 hafta devam edecek.
Uygulama:
9 Nisan 2020'de başlandı. (Bu projeyi daha önceden başlatmıştık.)
Tamamlama tarihi: ?
Proje No. 2- 5 Kişilik Aile Yemeği Hazırlamak (24.05.2020)
Görev Tanımı:
Öğrenci 5 kişiyi doyuracak salata, pilav/makarna ve ana yemekten oluşan 3 çeşit yemeği 5 kişilik olarak en fazla 50 TL maliyetle hazırlamalı.
Kabul Kriterleri:
- 1 çeşit salata olmalıdır.
- 1 çeşit pilav ya da makarna türevi bir yemek olmalıdır.
- 1 çeşit ana yemek olmalıdır. Ana yemek et, tavuk, balık, vb. olabileceği gibi etli kuru fasulye, nohut, vb. de olabilir. Ancak zeytinyağlı, makarna salatası, kısır vb. gibi yiyecekler kabul edilmez.
Notlar:
- Yağ, baharat gibi unsurlar maliyete dahil edilmeyecek.
- Öğrenci araştırma ve planlama aşamalarında ebeveyn ve diğer kişilerden fikir alabilir ancak pişirme ve servis aşamalarında kesinlikle yardım almayacaktır.
Proje No. 1 - Hayat boyu öğrenme yolculuğu blogu başlatmak. (24.05.2020)
Görev Tanımı:
Herhangi bir hazır blog sistemi kullanılarak yeni bir blog oluşturulacak ve blog'a en az 40 gün boyunca her gün bir yazı girilecektir.
Kabul Kriteleri:
- Herkesçe çevrimiçi ulaşılabilir bir blog olmalıdır.
- Blog mobil cihazlardan da görüntülenebilmelidir.
- Blog açıldığı gün bir giriş yazısı olmalıdır.
- Blog'da 40 gün boyunca her gün için bir yazı girilmiş olmalıdır.
- Blog'un adını ve adresini öğrenci belirlemelidir.
- Yazıların kurgusu, sisteme girişi ve yayınlanması öğrenci tarafından yapılmalıdır.
Notlar:
- Daha önce blog deneyimi olan birinden destek alınabilir. Önemli olan sonuca ulaşmaktır.
Uygulama:
Blog açıldı ve başlatıldı.
Gerçekleştirme tarihi: 25.05.2020
Yaratıcı Proje Fikirleri İçin Kaynaklar
Maker Resources
- Adafruit: DIY electronics & kits
- AgentSheets: Game design for kids
- Arduino: Open-source electronics prototyping platform
- Blink Blink: Designs maker kits with girls, for girls
- DIY: Place for kids to share what they do
- Fab Lab Network: Provides widespread access to modern means for invention
- HUE Animation Studio: Stop-motion animation kit
- Hummingbird Robotics: Creative engineering and robotics
- Imagination Foundation: Host of the Global Cardboard Challenge
- Kano: DIY computer you build and code
- Lego Mindstorms: Build and program robots
- LEGO® Education: Maker activities for schools
- LittleBits: kits of electronic building blocks
- MakerBot: Global leader in desktop in 3D printing
- Maker Education Initiative: Start your maker search here
- Maker Faire: String of big show and tell events
- Maker Learning Leadership Framework: A guiding framework from Digital Promise
- Maker State: School resources (Looks like you have to pay)
- MaKey MaKey: Turn everyday objects into touchpads
- Modular Robotics: Maker of MOSS and Cubelets robot toys
- MyMachine: Recruits college design students and high school prototypers to help bring to life the dreams of elementary students. (See our feature)
- NoRILLA: Bridging the advantages of physical and virtual worlds
- Piper Computer Kit: DIY kit for homemade computers
- Project Invent: High school students invent technologies to improve their communities.
- Raspberry Pi: Inexpensive customizable and codable computer hardware (can power other projects such as a GoPiGo3 robot)
- STEMscopes DIVE-in Engineering: engineering curriculum built around flexible, hands-on lessons
- Tenka Labs – Circuit Cubes: Circuits and motors for building creative, custom machines
- Tynker: Helps kids learn to code using visual code blocks that represent programming concepts
Books for MakerEd
- Free to Make: How the Maker Movement is Changing Our Schools, Our Jobs, and Our Minds, by Dale Dougherty, Tim O’Reilly (Foreword), and Ariane Conrad (Contributor)
- The Kickstart Guide to Making GREAT Makerspaces, by Laura Fleming
- Maker-Centered Learning, by Edward P. Clapp, Jessica Ross, Jennifer O. Ryan, and Shari Tishman
- The Space: A Guide for Educators, by Rebecca Louise Hare and Robert Dillon
- STEAM Makers, by Jacie Maslyk
- Worlds of Making: Best Practices for Establishing a Makerspace for Your School, by Laura Fleming
- Your Starter Guide to Makerspaces (The Nerdy Teacher Presents), by Nicholas Provenzano
Regional STEM Networks
- Arizona STEM Network: Led by Science Foundation Arizona
- California STEM Learning Network: Bringing together a wide range of stakeholders in California
- Colorado STEM: A community-driven effort to develop and implement the Colorado STEM Education Roadmap
- DC STEM Network: Inspiring and preparing all DC youth to succeed, lead, and innovate
- Educate Texas: Public-private network of seven T-STEM Centers and 60+ Academies
- Idaho STEM Action Center: Connecting resources, students, teachers and businesses
- Iowa Governor’s STEM Advisory Council: Increasing STEM interest and achievement
- I-STEM Resource Network: Working to reform K-8 science education in Indiana through the Indiana Science Initiative (ISI)
- North Carolina SMT: Created in 2002 to help provide students with the resources, knowledge and skills to excel in STEM
- NYS STEM Education Collaborative: Coalition of 10 regional New York networks
- Ohio STEM Learning Network: Anchored by Battelle and Metro, a great Columbus STEM school
- Remake Learning: a Grable Foundation-sponsored network of 250 organizations in southwestern Pennsylvania focused on engaging, relevant and equitable learning (see Getting Smart feature)
- S²TEM Centers SC: “Wants learners to experience the “WOW” of STEM, everyday, in and out of school”
- STEM Action Center Utah: Drives research and implementation of STEM education best practices across Utah
- Tennessee STEM Innovation Network: Promoting and expanding the teaching and learning of STEM in K-12 schools across Tennessee
- T-STEM: Public-private initiative of Texas academies, professional development centers and networks
- Washington STEM: Seven regional STEM networks in Washington State
Comments
Post a Comment