Sabah saat 9.20 itibariyle DÖNGÜ PLANLAMA aktivitemizi gerçekleştirdik. İlk aktivite olduğu ve DÖNGÜ BİRİKİMİMİZ tamamen boş olduğu için 2 saat sürdü. Bundan sonraki DÖNGÜ PLANLAMA aktivitelerinin bir saati geçmeyeceğini düşünüyorum.
Haftalık DÖNGÜ için 34 saatlik toplam kapasite belirledik. Bunun 4 saatini aktiviteler için kullanacağız. Geriye kalan 30 saat yani 1800 dakika için 21 adet görev belirledik. Bu görevleri 30 dakikayla 120 dakika arasında değişen büyüklüklerde tanımladık.
Haftalık DÖNGÜ için TRELLO uygulamasını kullandık. Ücretsiz bir uygulama olan TRELLO bir dijital pano uygulaması. Hem web hem de mobil alternatifleri var. Biz planlama için web, ilerleme için mobil uygulamaları tercih ettik.
Panoyu oluşturup planlama bittikten sonra DÖNGÜ başlamış oldu. Gün boyunca öğrenci ilerleme gösterdikçe yaptığı çalışmaları TRELLO'da güncelleyecek. TRELLO'da her bir görev için bir kart oluşturmuştuk. Bu kartlarda hem kontrol listeleri, hem açıklama hem de aktivite alanlarına görevin ilerleme durumu, tahmini eforu ve gerçekleşen eforlarını girerek çalışmaları kayıt altına almayı hedefliyoruz.
Öğrenci hayat boyu öğrenme programıyla ilgili bazı çalışma sonuçlarını raporlamak ve ilerleme güncesi oluşturmak üzere bir BLOG oluşturdu.
Öğrenci her gün sonunda GÜNLÜK İLERLEME DEĞERLENDİRME çalışması yapacak. Bu değerlendirmede öğrenci şu sorulara cevap verecek:
- bugün ne yaptım?
- yarın ne yapacağım?
- verimli çalışmak için önümde bir engel var mı?
Her Çarşamba günü 1 saatlik bir ÖĞRENİM PLANLAMA aktivitesi gerçekleştireceğiz. Bu planlamada bir sonraki DÖNGÜde gerçekleştirecek GÖREV'lerle ilgili hazırlık yapacağız.
Biz eğitimimize cumartesi gününü de dahil ettik. Bu nedenle DÖNGÜ DEĞERLENDİRME ve SÜREÇ İYİLEŞTİRME aktivitelerini yarımşar saat olarak Cumartesi akşam gerçekleştireceğiz. Pazar günü de bir sonraki DÖNGÜ için 1 saatlik planlama yapacağız. Böylece bir döngüyü bitirip yeni bir döngüye başlayarak sürecimizi işletmiş olacağız.
Comments
Post a Comment