ADHOS 1. Faz Döngü 1 Değerlendirme Notları


25 - 31 Mayıs 2020 haftasında gerçekleştirdiğimiz ADHOS 1. Faz 1. Döngüsünü tamamladık. ADHOS da döngüler zamana bağlı olarak bittiğinden, görevlerin tamamı bitmese de döngü bitmiş sayılır.

Döngüyle ilgili notlarımı şu şekilde özetleyebilirim;
  • Öncelikle ana hatlarıyla hiç de fena bir başlangıç olmadığını söyleyebilirim. Öğrenci hem sisteme hem de araçlara yabancı olmasına ve aynı anda birçok yeni şeye başlamasına rağmen gayet iyi bir sonuç elde etti.
  • Döngü planlamayı daha önce yapamadığımız için döngünün ilk günü olan 25 Mayıs pazartesi yaptık. Hiçbir hazırlığımız olmadığı için döngü planlama aktivitesine 2 saat ayırmak zorunda kaldık. Bu öğrenci için hem yorucu oldu hem de neredeyse günün yarısını aldığı için biraz motivasyonunu düşürdü. Sonraki döngüler için GÖREV HAVUZU DÜZENLEME toplantısı yamayı ve DÖNGÜ PLANLAMA toplantısını bir önceki döngünün CUMARTESİ yada PAZAR gününde tamamlamayı düşünüyoruz.
  • Günlük tekrarlı işler için başlangıçta işlerin her birine ayrı birer görev açtık. Bu işler içinde günlük ilerlemeyi takip edebilmek için TRELLO'nun kontrol listelerinden oluşturduk. Ancak haftanın ortasına geldiğimizde gördük ki, bir sürü işi tamamlamamız rağmen,  DÖNGÜ PANOSUNUN TAMAMLANANLAR bölümüne hiçbir şey alamıyoruz. Bunu düzeltmek için GÜNLÜK RUTİN adında bir kart yapısı tasarladık. Her gün için birer kart açtık ve günlük yapılan işleri bunun altına kontrol listesi olarak ekledik. Böylece her gün, o günün rutinleri yerine getirildiğinde, TAMAMLANANLAR listesine alınabiliyor hale geldi.
  • Öğrenci TRELLO yu ilk günden etkin kullanabilmeyi başardı. Aracın kullanım kolaylığı ve görselliğinin bunda payı büyük oldu. İyi bir araç seçimi sürecin işletilmesi çok kolaylaştırıyor.
  • Bu döngüde, görev havuzu düzenlemesine öğrenciyi dahil edemedim. Ancak ben ciddi bir hazırlık yaptım. Bu sayede 2. döngünün planlaması 2 saatten kısa sürdü. Ancak her bir görev kartı üzerinden teker teker geçildiği ve gereken kartlarda kontrol listesi, kabul kriterleri detaylandırıldığı için planlama toplantısı 1 saat kadar sürdü.
  • Haftanın değerlendirmesi çok kısa sürdü. Sadece bitmeyen kartlara baktık. Biten kartları teker teker incelemedik. Zaten günlük ilerleme raporlarını günü gününe ve yeterince detaylı yapılırsa DÖNGÜ DEĞERLENDİRME çok kısa sürecektir.
  • Öğrenci SÜREÇ İYİLEŞTİRME çalışmasının amacını ilk aktivitede tam oturtamadı.Buna rağmen genel olarak zaman yönetimi, araç kullanımı, sistem üzerine işe yarar fikirler geliştirebildi. Bu döngüdeki en önemli sıkıntımız zaman kullanma oldu. Öğrenci de zaten bunun farkına vardı.
  • Öğrencinin bir de görev kartlarının ve alan başlıklarının çokluğuyla ilgili şikayeti oldu. Ama öğrenim amaçlarımızdan biri öğrencinin çok yönlü olarak yetişmesi olduğu için, eş zamanlı olarak çok alanda ilerleme konusunda kendisini geliştirmesi gerektiğini tartıştık ve şimdilik böyle ilerlemeye karar verdik. Benzer şekilde görev kartı sayısını da azalttığımızda pano üzerindeki ilerlemelerin verimli olmayacağını konuşarak bir süre daha böyle ilerlemeye karar verdik.
  • 2. döngü için belirlediğimiz şeyler şunlar oldu:
    1. Görev Havuzu Düzenlemeyi Çarşamba günü 1 saat olarak yapacağız.
    2. Sonraki döngünün planlamasını Cumartesi günü yapacağız. (En fazla 1 saat)
    3. Pazar gününü de döngü içine alacağız. (Haftanın 7 günü gerçekleştirilmesi gereken rutinler var. Eğer pazar gününü dışarıda bırakırsak sorun oluyor.
    4. Döngü Değerlendirme Toplantısını Pazar günü 15 dk olarak yapacağız.
    5. Süreç iyileştirme toplantılarını Pazar günleri 30 dk olarak yapacağız.
    6. Youtube.com kanalını ADHOS kapsamından çıkarttık.
    7. Türkçe edebi okuma görevini ADHOS kapsamından çıkarttık.
    8. Toplam AHOS görev saatini 27 saat olarak belirledik. (Önceden 31 saatti)

Comments